Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Skriv din fråga här

Bli kund på våra kontor

Vad roligt att du vill bli kund i Tjörns Sparbank! Du kanske tänker att det är krångligt att byta bank? Oroa dig inte, nedan ser du hur du kan byta bank i tre enkla steg.

1. Ett personligt möte

När du har bestämt dig för att byta bank så kommer en av våra rådgivare hjälpa dig genom hela bankbytet, sköta all kontakt med din gamla bank och se till att alla dina tillgångar och tjänster förs över på ett smidigt sätt. Ta gärna med dig följande saker till mötet:

 

  • Dina gamla kontonummer
  • Bank- och kreditkort
  • Säkerhetsdosa till internetbanken
  • Uppgifter om eventuella krediter som ska flyttas

2. Gör dina inställningar

Inom fem vardagar är dina nya konton, produkter och tjänster klara att börja användas. Det enda du behöver tänka på nu är att:

 

  • Om du använder e-fakturor måste du lägga upp dessa och andra överföringar/betalningar från det nya kontot.
  • Meddela dina nya kontouppgifter till din arbetsgivare och/eller försäkringskassan, CSN eller andra som du får utbetalningar från.
  • Klipp även sönder kort som hör till den gamla banken.

3. Klart!

Nu kan du enkelt sköta dina bankärenden via mobilen, datorn eller genom att kontakta din rådgivare. Att byta bank är inte krångligare än så!

Hur vill du bli kontaktad?

På Tjörns Sparbank gillar vi personlig kontakt. Hos oss är du alltid välkommen! Använd formuläret nedan för att bli kontaktad av oss. Du kan också besöka något av våra kontor, ringa 0304-67 68 69 eller mejla .

 

Det är även möjligt att genomföra sitt bankbyte online med ett Mobilt BankID.

Bli kund i Tjörns Sparbank – fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.