Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Skriv din fråga här

Frågor och svar om Fitbit Pay och Garmin Pay

Om Fitbit Pay och Garmin Pay

  • För att ta reda på vilka smartklockor som fungerar att betala med, läs mer hos Fitbit och Garmin.

  • För att kunna använda Fitbit Pay och Garmin Pay behöver du ha ett bankkort Mastercard*. Du kan ha flera kort anslutna i klockorna. Du ser det senaste valda kortet i klockan när du ska betala.

    * Från Swedbank och sparbankerna går det i dagsläget endast att ansluta bankkort Mastercard.

  • Ja, det är säkert. När du ansluter dina kort till Fitbit Pay och Garmin Pay sparas inte ditt riktiga kortnummer i klockan eller appen. Vid betalning verifierar du dig med en av dig vald Fitbit- eller Garmin Pay-kod.

Visa färre

Betala med Fitbit Pay och Garmin Pay

  • När du ska betala med din smartklocka anger du din valda pinkod för tjänsten i klockan, och blippar sedan klockan mot terminalen där symbolen för kontaktlösa betalningar visas.

Visa färre

Spärra och administrera

  • Har du förlorat din klocka så behöver du ta bort dina kortuppgifter i appen för Fitbit respektive Garmin. Om du har förlorat din mobil så ska du kontakta bankens spärrservice omedelbart. Inom Sverige ringer du 08-411 10 11 och utomlands ringer du +46 8 411 10 11. Linjerna är öppna dygnet runt.

  • Om du har problem med din smartklocka eller har andra frågor rörande klockan, vänd dig till Fitbit eller Garmin.

    Om du har problem med att ansluta kortet eller har frågor om din aktiveringskod, kontakta oss på 0771-97 75 12 dygnet runt alla dagar.

  • Glöm inte att ansluta ditt nya kort i Fitbit Pay och Garmin Pay. Du tar själv bort ditt gamla kort genom att radera kortet i appen för respektive klocka. Läs mer om hur du ansluter ditt kort hos Fitbit och Garmin.

Visa färre